sobota, 30 stycznia 2010

26. Pług śnieżny w mikro skali

Witajcie!

Obecna śnieżna zima sprawia nam wszystkim
wiele kłopotów zasypując
swoim białym puchem
drogi, chodniki i ścieżki rowerowe
Różnego gatunku i wielkości
pługi rozmaite uwijają się
jak w ukropie starając się
udrożnić nasze szlaki

miniaturowe pługi
można zobaczyć
na wewnętrznych
drogach
instytucji
i osiedli rozmaitych
jeden z nich sfotografowałem
na parkingu przed gmachem
Giełdy Warszawskiej
oto on w całej
swojej
krasie
podczas przerwy
w prowadzonej akcji
gdy kierowca szuflą odgarniał
śnieg z chodnika



1



2

***
Pozdrawiam Wasz
Slavko "SniP"

środa, 27 stycznia 2010

25. Motocykl Sokół 600 RT M211 na Oldtimerbazarze w Warszawie - cz. 2 - detale

Witajcie!

Kontynuuję moją relację
z Oldtimersbazar
dotyczącą
motocykla

Sokół 600 RT M211

tym razem
skupimy się
na detalach
rozmaitych

zapraszam
do oglądu
fotografii




1




2




3




4




5



6




7





8




9




10

*

i
to
tyle
o tym
motorze
w kolejnych
wpisach będzie
o motocyklu Sokół 1000
oraz Land Roverze Santana
a także wielu innych ciekawych pojazdach

***
Wasz
Slavko
"SniP"

wtorek, 26 stycznia 2010

23. Sokół 600 RT na "Oldtimerbazar" w Warszawie - cz. 1

Witajcie!

Nie
byłbym sobą
gdybym odpuścił
taką imprezę jak

Oldtimerbazar

zwłaszcza
że gościnnie
pojawił się w naszym mieście
w ostatni weekend
w Hali EXPO
na Woli
oto

SOKÓŁ 600 RT M211
(1936 - 1939)

ten
kultowy
przed wojną
motocykl rodzimej
produkcji i konstrukcji
opracowany przez inżyniera
i wielkiego fana wyczynów motorowych

Tadeusza Rudawskiego

zasłynął z dwukrotnego
wyjazdu na szczyt
Kasprowego
Wierchu
o
czym
wspomniałem
w jednym z ostatnich
postów na tym moim blogu
prezentowany motor
wyjechał
z sali
w
trakcie
mojej sesji
fotograficznej
ale zdołałem uwiecznić
go jeszcze dla Waszej satysfakcji
oraz choćby skonsumować
wykupiony bilet
dla focących
imprezę
nie
będę
przynudzał
zapraszam Was
konsumujcie
cudeńko
to




1
w tle fragment
Sokoła 1000




2




3




4




5




6




7




8




9




10

niestety nie zrobiłem wszystkich fotek jakie
chciałem motocykl został sprzedany
i opuścił bazar przed czasem
ale w następnym
odcinku
kilka
fotek z detalami
pragnę jeszcze Wam
sprzentować dla dopełnienia
satysfakcji z ogladania tego motocykla

***
**
*
**
***

Pozdrawiam
Wasz Slavko
"SniP"




piątek, 22 stycznia 2010

23. Buick rodem z Warszawy - cz. 2 - detale

Witajcie!


Kontynuuję temat tej wspaniałej limuzyny
by zaprezentować Wam więcej
detali wykończenia
różnych
fragmentów
tego pięknego pojazdu




1




2




3




4




5




6

***
Pozdrawiam wszystkich
Wasz Slavko "SniP"

środa, 20 stycznia 2010

22. Buick z Warszawy - XXVII akcja GTWb - Przemysł warszawski

Witajcie!

Amerykańskie limuzyny Buick model 41 z 1939
składane były w Warszawie przed II wojną
światową w zakładach przy ulicy
Bema 65 gdzie zachowały
się jeszcze budynki
biurowe

Firmy

Rau, Lilpop i Loewenstein

gdy
reszta
zabudowy
uległa zagładzie
podczas II wojny światowej
samych resztek zakładów nie zdążyłem
sfotografować ale przecież
bohaterem wpisu
jest sama
limuzyna

Samochód osobowy Buick Eight-Special Seria 40 Model 41 z 1939 r.



(1939 Buick Eight-Special Series 40 Model 41 4-door Touring Sedan)




1

Samochód był produkowany przez Buick Motor Division
w ramach koncernu General Motors.
Karoserię projektowała i wykonała firma Body of Fisher
podobnie jak dla innych marek GM.



2
Seria 40 marki Buick produkowana była w latach 1930 i 1934 – 1958
natomiast model 41 Special w latach 1935 -1940.
Model Buick Eight produkowano w latach 1939 r – 1951.
Nazwa dotyczy 8-cylindrowego silnika.




3

Serię 40 wprowadzono do produkcji w 1930 r. jako następcę serii 116.
Posiadała 118-calowy rozstaw osi
i napędzana była sześciocylindrowym silnikiem
o pojemności skokowej 258 cali³ o mocy 80 KM.
Cena wynosiła 925 dolarów.
Najpopularniejsza wersja 4-drzwiowy Sedan Club
sprzedała się w ilości około 11000 sztuk.




4

Po kilku letniej przerwie ponownie wprowadzona do produkcji w 1934 r.
Zmieniono silnik na 8 cylindrowy o pojemności 233 cm3 i mocy 100 KM.
Nazwa serii utrzymała się do 1959 r.
W 1937 r. zwiększono rozstaw osi do 122 cali.
A pojemność silnika do 248 cm3 przy mocy 100KM.
Wprowadzono podwójne amortyzatory we wszystkich 4 kołach
co znacznie poprawiło komfort jazdy.




5

Zmieniano niemal co rok elementy wystroju karoserii,
zwłaszcza grill który w latach 1939-40
przybrał rewolucyjny w stosunku do poprzednich,
charakterystyczny kształt kaskady wodospadu
obowiązujący w rozszerzonej formie do końca lat 40-tych,




6

Zmieniono też wielkość szyb,
poprawiano sprzęgło, łańcuch rozrządu,
kształt linii dachu, kołpaki, powiększano jego rozmiary.




7

W 1938 r. dzięki produkcji serii 40
Buick przesunął się na 4 miejsce co do ilości sprzedanych samochodów
wśród amerykańskich marek.
Produkcja trwała do wybuchu wojny
gdy producenci samochodów osobowych
zostali podporządkowani potrzebom produkcji wojennej.




8

Samochody Buick Seria 41 i 90 były montowane
w montowni warszawskich zakładów
Rau, Lilpop i Loewenstein
usytuowanych na Woli przy ulicy Bema.




9

Produkowano tą i inne marki na zasadach wyłączności
produkcji i dystrybucji w ramach umowy licencyjnej
z amerykańskim koncernem General Motors Corporation
zawartej w 1936 r.
Zakłady Lilpop, Rau i Loewenstein
były największe w przedwojennej Warszawie,
w 1938 r. zatrudniały 3500 robotników
i zajmowały powierzchnie 22,5 hektara.

Część produkcji modelu 41 i 90
przeznaczona była do dyspozycji polskiego
Ministerstwa Spraw Wojskowych.
Te ekskluzywne pojazdy wykorzystywane były
jako samochody dla polskiej generalicji
oraz wyższych urzędników państwowych.

Po wybuchu wojny 1 września 1939 r.
przekazano kilkaset ukończonych pojazdów
do Ministerstwa Spraw Wojskowych
do wykorzystania do potrzeb wojennych
i ewakuacji władz państwowych.



10

*****

Fotki samochodu opublikowałem
za zgodą jego właściciela
pana Adama Rudnickiego
wykonałem na terenie
Muzeum Wojska Polskiego
w Warszawie
gdzie był prezentowany czasowo




11

Wasz Slavko "SniP";)



wtorek, 19 stycznia 2010

21. Dorożką w poprzek...

Witajcie!

Powozy konne w rozmaitych odmianach
to kolejny wdzięczny temat
który znajdzie swoje
miejsce na
łamach
tego bloga

oto dorożka w Zakopanem
uwieczniona latem minionego roku




***

Pozdrawiam

Wasz Slavko
"SniP"

niedziela, 17 stycznia 2010

20. Sezon zimowy...

Witajcie!

Tegoroczna zima mocno daje się we znaki
pojazdom i ich właścicielom
wiele z nich unieruchomiła
do czasu usunięcia
zwałów śniegu
i ocieplenia




***

Pozdrawiam
Wasz Slavko
"SniP"

19. Na dwóch kółkach pod reglami


Witajcie!


Niektórzy w Tatry jadą na dwóch kółkach...






1





2

***

Pozdrawiam
Wasz
Slavko
"SniP"


czwartek, 14 stycznia 2010

18. Niecodzienne parkowanie

Witajcie!


Różne pojazdy można spotkać zaparkowane
w naszym mieście
ten uwieczniłem latem
minionego roku!




1




2


***

Pozdrawiam
Wasz Slavko "Snip"

środa, 13 stycznia 2010

17. Stoi na stacji lokomotywa...

Witajcie!

Parowe lokomotywy zawsze mnie czarowały
swoim dostojnym i zarazem nieco frywolnym
wyglądem i charakterem
niedawno
przydybałem taką
na bocznicy na stacji
w Zbąszczynku czekając
przez półtorej godziny
w tym mieście rowerzystów
na połączenie z Gorzowem Wielkopolskim
nie mogłem się oprzeć jej urokowi
i obfotografowałem ją
niemal ze wszech
stron
i
oto
plon
łowów
na te niemal
wymarłe pojazdy




1
stary poniemiecki jeszcze parowóz
wysłużony w służbie
przed i po
II
wojnie
pracowicie
wypełnionej



2




3




4




5




6




7




8




9




10




11




12
w tle zabudowania miejscowej parowozowni




13
budynek stacji z czasów Cesarstwa Niemieckiego

***

Pozdrawiam Wasz
Slavko
"Snip"